3 mars 2008

Tusan också!

33374:- kostar det för oss fyra att flyga till Bangkok(endast flygstol) i februari nästa år...hutlöst dyrt! Eller 46.660:- om man vill hosta upp med lite till och åka charter. Peace of cake eller hur?
Inser nu att det blir inte Thailand nästa år heller, skittrist att det ska vara så dyrt att åka över loven.Förra gången kom vi undan billigare eftersom vi åkte utanför både jullov och sportlov.Men nu när barnen är större fungerar det inte längre.De missar för mycket i skolan helt enkelt!
Så jag får drömma mig vidare och titta i fotoalbumet en extra gång när jag kommer hem:)

Tips på andra resmål där solen är garanterad mottages tacksamt!

6 kommentarer:

  1. Hmm.. tips om bra resmål har jag inte just nu.. Hade gärna dragit till Grekland på en sista minuten nu i vår bara för att få lite sol.

    Det är ju sjukt att det ska vara så dyrt att åka till Thailand :(

    SvaraRadera
  2. Garanterad och garanterad, vi åker iaf en vecka till Polen i sommar.
    Kolla in den här länken: http://www.kielczanka.pl/index.php?lang=en_En
    Varmt, barnvänligt, härliga vita stränder och ruskigt BILLIGT! Mina päron åker varje sommar, två veckor, hyr ett lyxhus med egen trädgård och betalar typ knappt 10000 kr. Barn över 5 år betalar 50%.
    Du kan shoppa som en galning i Polen, det är snorbilligt för oss.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hmm... såg nu att ni ska åka i februari. Då kan det vara liiiite kallt ;) Men Polen är ett bra tips på sommaren och dom flesta kan engelska.

    SvaraRadera
  4. Egypten eller Turkiet. Har själv inte varit på sydkusten i Turkiet, men var nyligen i El Gouna i Egypten. Mycket rent och fint och där kan man få "all inclusive" men ändå dra nytta av en väldigt trevlig liten stad. Flyg till Hurghada och så är det inte så långt därifrån, men lugnare, inte så slitet som H. Egypten är billigt. Fina stränder, god mat, ökenäventyr ...

    SvaraRadera
  5. Sorry, från anonym ovan med tips om El Gouna: Jag tryckte lite fel innan jag skrev in vad jag heter.

    SvaraRadera
  6. Dyrt! Men ni får väl börja spara så att ni kan åka nästa år? Eller så får ni sikta in er på restbiljetter till Europa :-)

    SvaraRadera