28 mars 2008

Fredag den 28 mars

Den 28 mars,snart så är det april och med april kommer väl våren?!
Josefins rum är snart klart, gardiner saknas fortfarande.Jag hittade en snygg matta i går på MAXI i svart och vitt, jättefin.Vi har också börjat fylla hyllrona och boxarna igen på hennes rum men det tar sin lilla tid.Lilla fröken samlar nämligen på det mesta och nu ska det rensas ordentligt innan det åker in igen på hennes "nya rum".Fortsättning följer i helgen.

Efter jobbet ska jag äntligen på synundersökning, jag har inte fått tummarna loss av någon anledning.Jag behöver nya linser, nu använder jag glasögon varje dag och har gjort i över 1 år nu.Men jag vet att det blir jobbigt framåt våren och sommaren när solen visar sig, jag får ont i huvudet av att inte kunna bära solglasögon.Så till denna sommaren tänker jag vara förberedd med linser och ett par snygga solbrillor!

Satt lite igårkväll och tittade lite på olika teman man kan ha på sin blogg och blogspot har inte så mycket att välja på, jag har en adress registrerad både på wordpress och på blogg.se. Men jag vet inte om jag ska ändra eller inte? Ni som har provat båda eller bytt eller bara kör wordpress eller blogg.se, funkar det bra? Är det enkelt att skriva inlägg och bifoga bilder etc?

8 kommentarer:

  1. Vad kul att J:s rum snart är klart! Jag tycker blogg.se är helt ok, det är enkelt att lägga in bilder och göra det man vill..

    Skön fredag!

    SvaraRadera
  2. Håller med Linda, blogg.se funkar bra. Finns en bra hemsida man kan gå in på och få bra tips om olika saker man vill göra. Ha en mysig helg, hälsa familjen. Kram!

    SvaraRadera
  3. I love wordpress! Ångrar inte en sekund att jag bytte faktiskt. Enkel att hantera, lätt att ladda upp bilder osv osv. BYT! :)

    Jag har rensat i barnens rum otaliga gånger, men det verkar som att skiten hoppar upp från sopnedkastet och in i leksaksbackar igen... mysko haha.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Trevlig helg du med, Soffan! Nu ska jag köra o hämta mina vildar hos mormor, ska bli kul (NOT!) att höra vilka bus de hittat på...
    Kram! //Jenny

    SvaraRadera
  5. Jag har inte ångrat mig en sekund sedan jag bytte från blogg.se till wordpress :) Blogg är väldigt enkel så det tog väl några dagar att komma underfund med alla funktioner i wordpress, men sen var det bara att köra!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jag har testat båda och är nöjd med båda oxå. Just nu har jag blogg.se

    Åh vad härligt med J. rum! Ska bli kul att se!!! Kram!

    SvaraRadera
  7. Oj, det var jag det där som skrevs här ovanför. ;)

    SvaraRadera
  8. wordpress rockar.... jag har testat ALLA varianter och wordpress är överlägset. Nu kör jag ju wp på egen domän och med egen databas och det är ändå bättre men skulle jag ha en gratis blogg så blir det en wordpress helt klart. Hoppas att helgen varit bra.
    Stor kram
    Jenny

    SvaraRadera