1 april 2008

Ehum?

Sonens "nya" skor efter uteleken på kvällen.....Skorna köpte vi i Göteborg den 8/2 och han började använda dem den 15 mars...tja det lär som vanligt bli 6-7 par skor även denna våren:)
Kan tilläggas att jag har provat att köpa dyra för kvalitén men det lönar sig inte att köpa dyrare skor i sonens fall, de går sönder iallafall!
Ikväll blir det en ny inköpsrunda, det är lixom tvunget att ha minst 2 par skor i gång annars blir det lätt kris om man upptäcker det klockan 19.30 när sonen traskar in för kvällsmat.

7 kommentarer:

  1. Jag har förstått det innan att han är en helt makalös sko-konsument, men jag trodde nog ändå att de höll mer än 14 dar. Helt otroligt. Du får försöka hitta några med gummisula som går upp över tårna för det är väl oftast där de går sönder...

    Lycka till med skoköpet

    SvaraRadera
  2. Kanske hittar vi nya pjucks till Jonte på Väla! :) Ser fram emot vår tripp! Det FÅR INTE snöa i helgen, så det så.
    //Jenny

    SvaraRadera
  3. Oj! Nu fasar jag inför att Isak ska bli större... Jag tycker ju redan nu att skorna är dyra!

    SvaraRadera
  4. Ojdå, det var inte dåligt vad han sliter.. Jag som tycker att min stora tjej sliter skor, men det var nog inte ens i närheten :) Här går väl 2-3 par skor per säsong, tycker det räcker o blir över!

    kram!

    SvaraRadera
  5. Ja du, skor har det ju förbrukats ett antal under åren. I julas fick O ett par Salomon skor från Stadium. 500 kr ca. Det är de bästa skor han haft! Annars är jag ganska emot märke för jag tycker inte att de sakerna/kläderna är ett dugg bättre, men dessa skorna är bra.
    Veckan här är också ganska fullbokad, men det ska nog bli bra ändå. Ha det så bra!

    SvaraRadera
  6. gaaah *bara gapar*
    Hrm.. hoppas inte mina söner blir sådana.. jag har ju TVÅ! ;)

    Men vad gör man... Ta tre för två på skopunkten kanske?

    SvaraRadera
  7. Hoppsan!Det är därför jag alltid köper skor på Skopunkten, ta 3 betala 2 - perfekt! Dom slits ju lika fort oavsett vilket märke som står på... Min mamma köpte ett par jättefina (dyyyra) röda adidasskor till Bella för 2 somrar sen, hon tänkte att Nickan kunde ju ärva dom... Eller hur! Dom hängde i små slamsor i början på sommaren *s*
    Tar gärna receptet på frallor!
    kram!

    SvaraRadera