29 februari 2008

Fredag!

Trösten i morse när klockan skrällde var att det är fredag! Två dagars sovmorgon framför sig och almenackan är tom....lovely!
Boken jag läser just nu är en riktig snyfthistoria och det var länge sedan jag grät så mycket till en bok,författaren skriver på ett vis som verkligen griper tag i en. En hög med näsdukar är ett måste!


Ikväll ska vi äta något jag längtat efter länge, nämligen tunna revbensspjäll med sallad och vitlöksbröd.Yummie! Sedan jag var 8-9 år var det en lördagstradition hemma hos oss att äta just revbensspjäll med formfranska och sallad.Knorrs grillkrydda och Felix dressing var ockå givna i sammanhanget.Vi åt detta varje helg, tills jag flyttade hemifrån när jag var 18år:) Och jag kan fortfarande sakna och längta efter det. Knäppt.

10 kommentarer:

  1. Hoppas middagen blir lika god ikväll som alla andra gånger! Önskar att jag också hade en tom almanacka denna helgen, samtidigt som det är roligt med kalas, som vi ska ha. Dessutom ska jag vara hårmodell på söndag, efter det hämtar jag Manges farmor och farfar med hem till oss och Tilda ska på barnkalas. Så ja, det är mycket roligt på gång, men samtidigt dubbelt för tid att göra ingenting är så himla värdefullt.
    Trevlig helg och hälsa! Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Jennie!
    Då säger jag Grattis i förskott, för det är väl på torsdag du fyller år?
    Ha det gott, kram

    SvaraRadera
  3. Revbensspjäll är verkligen gott! Men att äta det varje helg? Nja...

    SvaraRadera
  4. Tack! Ja, torsdag är det, men då är det ju ingen som kan. T o m så illa så Mange jobbar så jag och mina barn firar själva!

    SvaraRadera
  5. Själv är frukosten på lördagmorgonen aldrig godare än när jag äter kokt ägg med kaviar och formfranska med stark ost på. Till detta lyssnar jag gärna på "Ring så spelar vi". Detta gjordes alltid i mitt föräldrarhem på lördagmorgon. Helgkänslan innfinner sig.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Oj, det innebär att du har ätit det där drygt 500 gånger. Jag har aldrig ätit det. Orättvist! Nästa gång vi kommer till er hoppas jag ni bjuder oss på det.

    Men oj! Hur många kilo grillkrydda och dressing blir det på 10 år. Hur stort berg revbensspjäll blir det om man samlar hela familjens revbensspjällskonsumtion från 500 måltider av tunna revbensspjäll. Låt oss för enkelhetens skull räkna med 2 kg spjäll per måltid, det blir alltså 1 ton spjäll. Kanske sisådär 200 griseknoars bröstkorgar som slunkit ner i er familjs magar. Nöff nöff.

    Men skit samma, äta måste man ju.

    Vi flyttar imorgon bitti, bohaget är redan på väg och vi själva bor hos Jessicas syster vid St Eriksplan. Skåne, here we come!

    Bengtssons, kom ner till oss i Dalby. We miss u.

    Hoppas Er favvo går vidare i morgon.

    Johan

    SvaraRadera
  7. Nu har jag räknat lite till. Om man spritsar den där Felixdressingen från 500 måltider med tunna revbensspjäll blir det en dressingsträng som är just så lång som det är mellan Nosaby och Dalby bilvägen. Det är verkligen inte illa.

    Man skulle kunna kalla den vägen "dressingvägen". Så, nu gör vi det. Ta dressingvägen, kära ni och åk till Dalby så bjuder vi på kaffe med dopp.

    /Johan Bengtsson m fam

    SvaraRadera
  8. Nu är det jag igen. Johan B alltså.

    Om man googlar på "revbensspjäll med formfranska och sallad" så kommer man till er blogg. Coolt!

    /J

    SvaraRadera
  9. Kul det där med maten ni åt varje helg! Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  10. Johan med familj!

    Givetvis kommer vi till dalby via "dressingvägen" och hälsar på! Miss you too!
    grillade revben med formfranska bjuder vi såklart på när ni kommer till Nosaby och hälsar på.
    Lycka till i morgon, vi hörs kram!

    SvaraRadera