21 februari 2008

Torsdag och jag är ledig!

Det var skönt med sovmorgon idag, lite vardagslyx.
Idag ska vi åka till Andy´s Lekland, sonen med kompis och jag med en bra tidning! Dottern valde att stanna hemma med en kompis istället. Ikväll ska jag försöka komma iväg och träna 1 timme på Frsiskis & Svettis och sedan blir det soffläge.Måste ju vara mycket i Tv-rummet nu när de nya möblerna är på plats:)
Bilder kommer nog i morgon, ikväll ska vi montera dit dörrarna på Tv-bänken och handtagen på sideboardet. Det blev verkligen stoor skillnad! Jag är så nöjd!

Nu ska jag och sonen cykla bort till affären och köpa det som fattas till middagen ikväll, här serveras det köttfärslimpa med kokt potatis, sås och lingonsylt.
Vad äter ni andra idag?

9 kommentarer:

  1. Åh, det låter som en himlarns härlig dag! Japp, vill gärna se foton från rummet! :D

    Kan du maila över köttfärslimps-resterna till mig? ;) Det är min favvomat det. :D

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Härligt med nya möbler. till middag blir det färsk pasta med kasslersås!!

    Har läst alla Larsson-böckerna o tycker dom är jättebra!! Ska bli spännande att se filmen (filmerna, blir nog alla som filmas...)

    SvaraRadera
  3. Hej! Gustav e fortfarande febrig... Influensa, tror jag. Väntar spänt på kort från vardagsrummet! Ikväll äter vi fisk med potatis, räksås & ärtor. Hoppas ni har skoj på Andy´s! //Jenny

    SvaraRadera
  4. Nu bara måste jag skriva en kommentar här. Jag har läst dina inlägg några gånger och jag tycker själv inte om att någon läser hos mig hur länge som helst utan att ge sig till känna. Om jag fattat rätt så bor ni också i närheten av Kristianstad. Det gör vi också. En bit utanför. Du undrade vad vi äter i kväll, jo, här blir det orientalisk köttfärsröra och ris. Det är sonen som har bestämt maten under veckan.

    SvaraRadera
  5. Hos oss ikväll: någon hemmafixad falukorvshistoria med lök, äpple och vitkål och så lite ris till det. Blev faktiskt inte så tokigt.
    Låter spännande med tv-rummet, återstår att se om vi får se det i helgen..! ;)
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  6. Åh vad gott med köttfärslimpa! Olivia har av någon anledning tjatat om just det i fler dagar... Hon kanske får komma till dig och äta?

    Här har vi ätit tråkig pyttipanna i dag.

    SvaraRadera
  7. Här har det serverats hemkokt ärtsoppa med pannkakor efter. Det tycker vi är gott.

    SvaraRadera
  8. Det är märkligt - när det serveras köttfärslimpa äter barnen som dom aldrig sett mat förrut. Husmanskost is the thing!

    SvaraRadera
  9. Var ikväll på bjudmiddag på Globen och GE-galan, fri plockmat och massa vin. Satt på första bänk precis vid höjdhoppasmattan. Sanna, Stefan och Wissman var höjdpunkerna. Om en vecka flyttar vi från Stockholm till Skåne. Suck, det blir spännande men annorlunda. Vi får ses snart, köttfärslimpa blir perfekt./Johan

    SvaraRadera