17 februari 2008

Söndag 17/2

Jag är alltid i tid, hatar att komma försent eller att stressa som en s*te.Men idag var jag tidsoptimist, kom tjugo minuter före tränigspasset skulle börja och fick stå på väntelista.Kom in som nr 99 så jag klarade mig men flera andra fick vända och åka hem igen.Ska absolut tänka på det tills nästa gång.Inte vara tidsoptimist....
När jag tränade funderade jag över hur väl jag har förvaltat mitt medlemsskap i GI viktklubb, 1 månad har gått och jag har gått ner 1,8 kg och gått upp lika mycket igen.Det är bara att inse fakta, jag är hopplös på att gå ner i vikt och hålla mig ifrån godis och kakor! Jag är och förblir ett sockermonster:) Det är kanske dags att acceptera sin kropp och hur den ser ut, visst ett par kg kan man ju alltid kämpa bort men inte vill jag ha det så alltid? Leva på sallad och aldrig käka en kaka?.På så vis är det ju skönt med vinter, man har massvis med kläder på sig så bilringarna syns inte så tydligt:=Värre blir det till sommaren och Alcudia....Nää jag vet inte hur man kommer överens med sig själv att du är ok nu, du duger precis som du är.

9 kommentarer:

  1. Men det gör du ju! Men jag vet; det spelar ingen roll hur mycket alla andra säger det om man ändå inte själv är tillfreds. Då hade det ju varit för enkelt, eller hur..? Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Vad hände med snöbilden? Jag gillade den! :-)

    Det där med att gilla sin kropp precis som den ser ut är sannerligen inte lätt! Trots att jag är förhållandevis smal så tycker jag ofta att det finns förbättringsområden... Aldrig är man nöjd. Jag önskar att jag kunde känna mig tillfreds och att jag duger som jag är!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen,
    Är det inte så i ditt fall, att fortsätter du bara att hålla igång med träningen så får du en kropp som du är nöjd med, för inte är det många kilon som ska bort, egentligen väl mer att skulptera det du har, eller??
    Jag tycker att du är superfin som du är, du vet väl att jag mer än gärna skulle gå över några lik för att se ut som du...(bildligt talat...inte bokstavligt)...

    SvaraRadera
  4. Åh, väntelista till träningen. :D Det var längesen jag var på sådan träning märker jag. *s* Jag ska oxå ta tag i livet. Snart. Behöver iaf börja äta frukost. *aja baja*

    Ha en riktigt fin vecka!! Kramis!

    SvaraRadera
  5. Det är väl så att du hittat din "trivselvikt". Hehe, nej, jag bara skojar. Du ÄR JU REDAN SMAL!!!!! Och så ser du så härligt sportig och fräsch ut alltid så man undrar ju hur du gör. Och ändå har du mage att gnälla?! ;-)
    //Jenny

    SvaraRadera
  6. Min kropp skulle behöva skulpteras om - big time! Visst, jag drar stl 34 i kläder nu (men jag är oxå skitkort haha)och känner mig okej när kläderna är på.... Men sommaren och bikinis? No way! Allt liksom hänger löst *s* Har ju tom en crosstrainer ståendes i vardagsrummet men än har den inte kommit till användning....
    GOdisgris utan dess like är jag, hellre godis än mat ;)
    Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  7. Känner igen mig till 103%.
    Jag har börjat träna och känner mig jätteduktig med det. Försöker komma iväg ca tre ggr/v. Då kanske man kunde vara duktig och låta bli det där satans godiset lite , så att man kunde tappa de där sista gravidkilona- men icke!!! Eftersom jag har börjat träna så tycker jag nu att jag har gjort mig förtjänt av att äta godis och annat onyttigt. Jag äter nog 70% mer onyttigt nu när jag börjat röra på mig... Det hade ju varit så bra om man kunde begränsa sitt frossande till helgerna...
    Vad ska man göra, som sagt så vill man ju inte ta bort ALLT det där goda, men det är svårt att sluta när man väl har börjat med det söta "knarket".
    Meddela mig när du kommit på ngt bra trick!!

    SvaraRadera
  8. Har en träningsbok av Blossom där hon skriver att de där 3-5 kg som man vill har bort kanske inte är värda det pris man måste betala.

    Självklart ska man motionera och äta nyttigt. Själv försöker jag hålla godsakerna till helgen men skulle jag bli bjuden på en kaka mitt i veckan är inte jag den som säger nej.

    SvaraRadera
  9. Kommer du på hur man gör för att börja tycka om sin kropp så säg till.
    Jag HATAR det faktum att kroppen gör som den vill och speciellt efter ungefär 37 års ålder. Varje lite godsak lägger sig som bomull både här och där....
    Tur att vi är så himla snygga :-)

    SvaraRadera