27 augusti 2008

Höst

Underbara,härliga Koh Poda Island i Thailand-

Hur jag än vrider och vänder på det så förstår jag inte hur jag ska stå ut i 8 månader till innan det nalkas vår och ljuva vindar igen? Jag är verkligen ingen höstmänniska och absolut ingen vintermänniska heller.Finns inget mer avskyvärt än januari-mars, när det stormar, blaskar och fryser om vartannat. Jag HATAR det. Redan nu känner jag hur det kryper i kroppen inför de kommande månaderna.
Tänk om man kunde rymma och komma tillbaka i maj nästa år? Ett ställe jag absolut skulle återvända till vore Poda Island.Underbart!
Lite(mycket) avundsjuk är jag på grannarna som åker till Thailand den 2 december och kommer hem igen den 4 januari. Tänk vad skönt att slippa allt stök med jul & nyår och alla julklappar.

Nu ska jag sluta skriva eftersom jag bara skriver negativa saker ändå:) är visst på dåligt humör idag....

2 kommentarer:

  1. men en dag som denna kan den mest optimistiska människa bli på dåligt humör och avundas björnar och igelkottar som får gå i ide,,,
    tänk bara att få äta sig riktigt tjock o fet och sen när det är dags för bikinisäsongen så kryper man fram smal och snygg,,,,,,

    SvaraRadera
  2. Man kan inte vara på bra humör alla dagar. SÅ är det bara.
    Jag gillar hösten, tycker de tär lugnt och skönt då. Tända ljus, soffmys, skogspromenader, tända brasan.....Tur man är olika! Ha en bra dag!

    SvaraRadera