12 augusti 2008

Funderar...


Sitter och funderar på om vi ska åka till Mallorca eller till Turkiet nästa sommar? Jämför priser och hotell. PÅ Mallorca vet vi vad vi får, å andra sidan kunde det vara skoj att åka till ett nytt ställe...Fast vi känner oss inte "färdiga" med Mallorca ännu så kanske det blir det ändå?
Ruskigt billiga flygbiljetter går att få tag på nu det är därför vi planerar så här långt i förväg.
Vi funderar någon dag till, sen måste vi nog slå till om vi ska få några hyfsade biljetter.
Hur långt innan planerar ni era semestrar?

5 kommentarer:

  1. Hej!

    När jag bodde själv med fyra barn planerade jag minst ett halvår innan Nu gör vi det ca 2 mån innan. Kram Maria

    SvaraRadera
  2. jag har ju sagt att ni ska testa Bulgarien......du får ju lyssna på kollegorna :)

    SvaraRadera
  3. Hej hopp!!

    Vi sitter i samma sits... Fast jag planerar sept.resa!! Det blir nog Gran Canaria i år igen (var där 2ggr i fjol).
    På ett sätt skulle det vara roligt att se ngt nytt men det är också härligt att komma ngnstans där man redan har varit och "rekat"

    Lycka till i biljettjakten!!

    SvaraRadera
  4. Oj vad härligt, att fundera på det redan nu :)

    Själv får jag nog vänta tills om 2 år då jag fyller 40 (hjälp!), då har vi sagt att vi ska åka iväg.

    Vi var i Turkiet 2006 när Jonas fyllde 40, vi tog ett All inclusive hotel via Nazar.se. Det var kanon. Nu var vi bara iväg en vecka och det var super att bara kunna sätta sig och äta och slippa tänka på det. Men det beror ju lite på vad man vill ha ut av semestern också. Här fanns minst 10 rutschkanor till barnen (och Jonas) så det var inga problem att sysselsätta sig. Vi bodde på Pegasos Royal.

    På ett sätt är det skönt att åka dit man varit förr, samtidigt spännande att se något nytt. Kanske ta en paus från Mallorca och återvända om några år?

    kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Läste i senaste Mama-tidningen (tror jag det var) om nån som hade åkt till Mallis off season. Fanns en del länkar där till husuthyrare som jag tänkte ta mig en titt på :)
    Annars bokar vi en resa till samma ställe i Polen som vi var på i år. Om vi vill ha villan som vi bodde i måste vi boka långt i förväg för att vara säkra på att få den.
    Kram!

    SvaraRadera