30 november 2008

Pepparkaksbak!

Idag har vi bakat pepparkakor hemma hos oss tillsammans med min mamma & hennes sambo, min bror med svägerska och sötaste lilla ärtan Matilda. Varsitt pepparkakshus sätts också ihop och pyntas med nonstop och kristyr och florsocker i massor. Efter bak och stök så fixade vi spagetti med köttfärsås och mumsade på innan sonen och maken gav sig iväg på träning. När alla lämnat huset "kraschade" jag i soffan med 2 alvedon och ett stort glas vatten. Har åkt på en mega förkylning och känner mig vissen. Hoppas att det snart försvinner igen för jag hinner inte vara sjuk nu!
Nu ska jag surfa efter julklappar.......

9 kommentarer:

  1. Vi har också bakat pepparkakor i dag! Det passar liksom så bra på första advent. Men något pepparkakshus har vi inte satt ihop, det får vi göra senare.

    Ha det gott och krya på dig!

    SvaraRadera
  2. tack för en trevlig dag! huset klarade färden hem o har nu blivit pyntat o fint! vi köpte lite kläder till snäckan på stan, svårt att motstå ibland :) dax för mys i soffan! krya på dig!/KAROLIN

    SvaraRadera
  3. Mysigt med bak, men tråkigt att du är förkyld :( vi har precis plöjt igenom en sväng av huvudvärk, snuva, onda halsar o feber här i familjen. Nu hoppas jag att vi håller oss friska fram till jul!

    kyra på dig.

    kram!

    SvaraRadera
  4. Så trist att bli sjuk nu (när är det kulegentligen?) : Låter kul att göra pepparkakshus men mitt tålamod räcker itne till sånt så maken får göra det om det ska göras. Krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Visst är det KUL att göra pepparkakshus?! Jag vill göra ett SJÄLV, utan att kidsen e med... :-D KRYA PÅ DIG!! //Jenny

    SvaraRadera
  6. Kommer inte ihåg hur många byggsatset jag köpte förra året, men inte sjutton fick vi ihop ett pepparkakshus haha ;)
    I år lägger jag ner det projektet och köper istället än hög Spettekaka till mig själv :)
    Surfa julklappar är suveränt!
    Kram och krya på dig!

    SvaraRadera
  7. Usch, det har inte att göra med förlorade sömntimmar då..? Förlåt att vi blev så långdragna, men försök ta det som en komplimang..! Tusen tack iaf, vi hade jättetrevligt.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  8. Baka eget pepparkakshus har jag testat en gång - aldrig mer - nu kör jag med färdiga byggsatser....
    Det blir rätt fint det också.

    SvaraRadera