23 november 2008

Söndag & sol!

Vilket vackert väder vi haft idag! strålande solsken och kallt - härligt. Även om jag föredrar solsken och varmt:)
När dottern tränade dubbelpass i fotboll och sonen var hos en kompis passade jag & maken på att gå en lång runda och njuta av vädret. Efter det tog jag stegen upp till vinden för att hämta ner alla ljusstakar och stjärnor för att kolla av så att de fungerar tills på fredag när allt ska upp. En ny ljusslinga behövs köpas till trädet ute men annars tror jag att det mesta fungerar.
Nu är sonen på träning och jag har precis gjort hemmagjorda burgare som vi ska njuta av när träningen är klar och jag har tittat på reprisen av Grey´s anatomy, en viktig söndagsgrej!
Till tvmyset ikväll tror jag att vi plockar fram chipsen och dippsåsen som vi glömde bort igårkväll, barnen kan få fira lite extra ikväll eftersom de är lediga i morgon(studiedag)

5 kommentarer:

  1. HUr kan man glömma chipsen???
    Visst har det varit fint väder, men kallt var det.
    Hemmagjorda burgare låter gott. Här blir det kalasjärpar i kväll. Gott det också.

    SvaraRadera
  2. Ja idag har det varit härligt, om än kallt på "fel" sida av huset. Efter frukost hos farmor och farfar fick jag ta mig i kragen och plocka in barnens alla leksaker och lägga de vatten(eller is-)fyllda i solen för upptining... Sen lite fönsterputsning och cirkusuppvisning av barnen! Nu blir det snart något så exotiskt som päremos o korv!
    Ses snart, kram

    SvaraRadera
  3. Här har det snöat och stormat precis hela dagen. Lyllo er som haft fint väder!

    SvaraRadera
  4. ... och jag som skrev hela redogörelsen ovan ovan är ju Jennie...

    SvaraRadera
  5. Mysigt att det snart är advent, behöver också kolla igenom våra ljusstakar. Får ta och skicka upp Tobbe på vinde för dit vågar inte jag gå. Ha det gott Kram Jenny

    SvaraRadera