1 november 2008

Lördag 1 november

Idag har vi varit flitiga, maken och jag. Byrån blev flyttad och "pimpad" och resultatet blev skitbra! Att vi inte tänkt möblera så innan....
Resten av dagen har jag bakat, dubbelsats kärleksmums, 2 chokladkakor och Josefin har bakat sina goda kolakakor. Maken har städat övervåningen och nu ska jag snart gå loss på bottenvåningen. Vi fick äta lördagsmiddag lite tidigare än vanligt eftersom det är minnesgudtjänst ikväll. Tänk på fredag är det 1 år sedan svärfar plötsligt gick bort. Så fort tiden gått men ändå inte.

Josefin chockade förresten oss i torsdags genom att komma hem ultrablond.....3 tjejer som suttit och fixat med sina hår och köpt färg på netto för 39.90......undrar vad hennes mormor(som är frisör och precis har färgat hennes hår) kommer att säga i morgon när hon ser eländet? jag är absolut inte redo för att bli tonårsmorsa ännu!
Sonen har haft ont i magen till och från ganska länge nu och jag börjar misstänka att det kan vara någon sorts allergi, men jag vet inte vad. Just nu dricker han min laktosfria mjölk men jag tycker inte att det blir någon skillnad. Ska nog ringa och boka tid hos vår läkare nästa vecka.

Sprayburken kom till nytta idag och vasen blev jättefin, blank och svart precis som jag ville!

Nu ska vi snart äta lite chips och dippa och titta på Mama Mia när maken kommer hem, imorgon väntar kalas för Jossan!

3 kommentarer:

  1. Oj, var hade hon färgat håret då?? Känner igen det där att inte vara redo att bli tonårsmamma.. jag har lite över ett år på mig tack o lov innan det inträffar!

    kramis

    SvaraRadera
  2. Möblera om är kul!

    SvaraRadera
  3. Vi kan ta henne på bootcamp om det krisar..! Så kan vi byta sen om tio år när vi är där. ;)
    Ge henne en grattiskram från oss! Och nu när jag ändå skriver; jag har blivit av med både ditt o Jossans mobilnummer. Om du ville messa dem till mig så blir jag glad!
    Vi hörs! Kram Jennie

    SvaraRadera