14 november 2008

LASIK

Operationen igår gick jättebra och jag tackar för alla tummar ni höll! Vi var nervösa båda två och satt och läste igenom biverkningarna säkert 10ggr på tågresan ner till Malmö...Väl på plats kändes det bättre och när vi fått varsin Stesolid så "försvann jag":) Dimmig och helt borta försvann min nervositet. Tyvärr släppte den sköna känslan innan jag hann lägga mig på operationsbordet och när jag blir nercös så fryser jag....och jag FRÖS! Fick bita mig i tungan och säga till mig själv: Ta dig i kragen kvinna! PÅ 4 minuter var allting över och det kändes inte ett smack, fantastiskt! 10 minuter efter operationen var vi på stan och satt och njöt av en god pasta på en restaurang på Lilla Torg. Visserligen såg vi lite suddigt men tillräckligt för att kunna äta och för att kunna shoppa lite. En ny snygg almenacka och lite kulklappsadresser från Granit fick följa med hem.
Idag ser jag lite bättre, "plastfilmen" framför ögat är kvar men det kan ta ett par dagar innan synen stabiliserar sig. Jag kan köra bil, se på TV och fungera så det känns helt ok. En fantastisk känsla i morse att kunna gå upp och se direkt utan att behöva hitta och ta på glasögonen först.
Nu ska vi droppa ögonen i 1 vecka och komma på återbesök om en månad sen är det klart!
Mer om Lasik kan ni läsa här:

9 kommentarer:

  1. Ja, det måste vara en rätt bra känsla :) Svårt för en som är bortskämd med bra syn (hittills iaf) att föreställa sig, men vad kul att det lyckades!
    Ha en skön helg o hälsa familjen!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Skönt att det gick bra. Stesolid har jag faktiskt aldrig provat.
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  3. Här sitter jag o ch surar för att jag inte fick måla mitt badrumsgolv för hyresvärden. Tur man kan pigga upp sig med lite info om allt allt gick bra. Detta gör mig ännu mer sugen nu. Vill också!!! Undrar om man vågar göra det i stan... KRAM :)

    SvaraRadera
  4. Det är ju rätt fantastiskt det där med ögonoperationer. Skönt att det gick bra..

    SvaraRadera
  5. Åh, vad BRA att allt gick som det skulle! Gu, va skönt o slippa brillorna! Kram! //Jenny

    SvaraRadera
  6. Åh! Förstår att det är superhäftigt att kunna se utan glasögon när man är van vid dem. Tycker du är supertuff som gjorde det, usch, att operera ögonen verkar så läbbigt...hu! Tur att det finns tuffingar som er som vågar och kan visa att det är toppen!! Hoppas "suddet" släpper helt och att ni får en fin helg!!

    Kram Anniz

    SvaraRadera
  7. Åh vad skönt att det gick bra!

    kramis

    SvaraRadera
  8. Det här med att operera ögonen med laser är lite scary - för om sanningen ska fram så "skär" man i ens ögon, eller hur? :-)
    Å andra sidan har det blivit mycket säkrare de senaste 10 åren! Men skönt att det gick bra för dig!
    Skulle någon du känner vilja operera sig på samma sätt så kan ni jämföra alla priser och behandlingar på http://www.alltomogonlaser.se och sedan boka in en gratis förundersökning på alla kliniker. Efter en så där 3-4 förundersökningar så vet ni i magen vilken klinik som ska få äran att operera era ögon. Lycka till! :-)

    SvaraRadera