16 november 2008

Söndag

En skön ledig söndag, inget särskilt inplanerat idag. Sonen har varit på badhuset med en kompis och nu är han och tränar fotboll, dottern putsar på sin nya kaninbur och jag tvättar, bakar bröd och förbereder middagen just nu. Innan idag har jag mest gjort ingeting. Så skönt!

Tex-Mex kryddad kyckling med ris och sallad blir det till middag och till det ska vi prova det här brödet.Finns mer att läsa om Pauluns bröd här:
I jakt på julklappar sökte jag idag på pricerunner efter en mobiltelefon som dottern önskar sig och vilka prisskillnader det är! Inne på Onoff(butik) kostar telefonen 4495:- och på Prispress.com kostar den 2995:-....ganska stor skillnad! Sonen önskar sig ett x-box 360 och det har jag också hittat till ett bra pris på nätet. Me like nätshopping:) Nu ska det snart handlas julklappar! Har ni börjat handla era julklappar?

4 kommentarer:

  1. Har inte så många kvar. Ullared, du vet... perfekt till barnen! Det låter som ni haft en söndag lik vår. Mysigt! Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Ja, det var stor skillnad i pris! Jag har börjat planera men inte handla precis. Tre adventspresenter har jag köpt. E och O brukar få vars något litet på varje advent. Ska nog beställa någon bok i alla fall från nätet.
    Ha en bra start på veckan.

    SvaraRadera
  3. Ja, ibland är det verkligen värt att kolla priser innan man handlar.

    jag åker till Ullared med min mamma på tisdag nästa vecka (v48). Hon kommer ner från Karlskoga och ska vara här hela veckan, så då passar vi på att ta en mamma-dotter sväng till Ullared. Varken hon eller jag har varit där förut så det ska bli spännande :) Förhoppningsvis hittar jag en o annan julklapp där!

    Har nätshoppat lite DVD filmer än så länge och julkalendern på PC spel, "skägg i brevlådan" heter den visst i år, låter ju onekligen spännande!

    kramis

    SvaraRadera
  4. Vi är väl i stort sett klara med släktens och familjens alla barn, nu är det bara dom vuxna kvar.
    BLir väl mycket tidningsprenumerationer och presentkort hihi, bäst att göra det lätt för sig!
    Även jag har hittat en mobil på prispress! Vill ha en S E c902 i röd färg, måste bara övertala maken först....
    Kram!

    SvaraRadera