5 november 2008

Mörkt....

Riktigt trist höstväder idag - med regn och en himmel så mörk som natten:) Tur att man jobbar inomhus...I kväll är det pyssel igen och då tänkte jag ta tag i alla mina recept(igen) och sortera in dem i pärmar. Jag blir nämligen lite irriterad emellanåt när jag står och letar desperat efter ett recept i vår stökiga låda i köket. Bättre ordning - gladare kock!Känner en begynnande förkylning och det går absolut inte att bli sjuk nu, nästa torsdag ska ju maken och jag operera ögonen. Kan ju inte ligga på operationsbordet med rinnande ögon och nysa och hosta hela tiden....Nä här ska käkas c-vitaminer i mängder!
Min snälla kollega fixade den nya glöggen åt mig i måndags och nu återstår att se när vi ska provsmaka den.

5 kommentarer:

  1. Ja, det blir många ljus att tända nu i dessa dagar.
    Nä, inte kan du bli förkyld nu! Tryck i dig c-vitaminer och få frisk luft.

    SvaraRadera
  2. Jag är helt hopplös med mina recept! Det dräller tidningar, urklipp och papper överallt... Oftast skriver jag ut ett recept från bloggen och sen hamnar det pappret på villovägar så jag måste skriva ut det igen hehe. Micke blir helt galen på alla papper!

    Peta i dig echinagard, det ska väl vara toppen mot förkylningar :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hihi! Har vi samma kökslåda tror du ;)? Exakt samma sak råkar jag ofta ut för, borde också ta mig i kragen och sortera och dona. Glögg, mums!!!

    Kram Anniz

    SvaraRadera
  4. På tal om mörker så fick jag följande svar från en kollega när ja gidag ställde frågan om varför det är så mörkt.
    "Även Gud är miljömedveten och kör med lågenergilampor..."

    hej hopp

    SvaraRadera
  5. Hoppas du klarar dig från förkylning, recept har jag med överallt och när man ska ha någhot så hittar jag det aldrig. Skulle oxå behöva ha in mina i en pärm. Ha det gott//Jenny

    SvaraRadera