2 december 2008

Läkarsvar

Nu är nästan alla julklapparna inhandlade, har 2 st kvar. Så skönt! resten av december ska jag bara mysa & ta det lugnt, dricka glögg och äta gott.
Ikväll har jag bakat en saffranskaka, jag hittade receptet hos Marina, den ska vi mumsa på snart.

Igårkväll ringde läkaren angående blodproven vi tog på Jonathan för några veckor sedan, allting såg fint ut, alla värden var bra och han lider inte av varken glutenallergi eller laktosintolerans. Vilket ju är superskönt men nu står vi på ruta ett igen....Ont i magen har han uppenbarligen, rådet från läkaren var att vi ska fortsätta med mjölkfri kost ett tag till och se om det blir bättre. Svårt att köra helt mjölkfritt eftersom han går i skolan men nu är det snart jullov och då ska vi utesluta all mjölk. Läkaren ringer tillbaka den 12 januari så får vi se om det blivit bättre eller inte.
nepp, nu ska vi kika på "halv åtta hemma hos mig"

6 kommentarer:

  1. Kan det vara mjölkproteinet han inte tål tro??

    Jobbigt att inte veta!! Och jobbigt att J inte får må bra också.

    kram!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Anna, jobbigt att inte veta.
    Ett besked är ju ändå något att rätta sig efter.
    Hoppas att det blir bättre under jullovet.
    Har ni märkt någon skillnad på om han äter/dricker kallt eller varmt?
    Jag läste om det på allergimammans blogg.....en fundering bara.

    SvaraRadera
  3. Kluvet det där med läkarsvar. Alltd skönt att veta vad det är men samtidigt vill man ju inte att han ska vara allergisk.
    Jag njuter också nu och de flesta klappar är köpta. Har ca 7 kvar tror jag men en del av dem vet jag redan var jag ska köpa.
    Idag ska jag nog baka lussekatter.

    SvaraRadera
  4. Köpte min sista julklapp igår! NU är allt klart! Nu får det gärna bli jul för min del. :-)
    Hoppas det bara är nåt tillfälligt magknip Jonte har, kanske har med att han växer mycket och snabbt att göra? //Jenny

    SvaraRadera
  5. Du kanske bör gå in på magskolan.se i alla fall. Där kanske man kan hitta förklaringen, även om den säkert är lite sponsrad av läkemedelsindustrin.

    SvaraRadera
  6. Jag har två tjejer som är mjölkproteinallergiker, hos den ena är det på väg bort, hos den andra fullt i blom ff. Enligt de råd vi fått från läkare har de INTE tyckt att vi ska testa barnen, utan just utesluta mjölken och finna svaret där i. Varför?? Enligt de läkare vi varit i kontakt med är provtagning på just "mjölkmage" ofta missvisande och svåra att få tillförlitliga.
    En annan sak som slår mig är, hur är det med fibrer?? Jag har haft en strulande mage sedan jag var i tioårsålder och vissa perioder haft SUPERONT, många gånger har det tolkats som blindtarmen. Jag har aldrig fått någon diagnos, men jag VET att jag blir sämre av mkt fibrer, dvs, det som ofta rekommenderas till krånliga magar. Jag mår mkt bättre om jag inte äter rågbröd, havregryn och även vanligt vitt bröd m.m. Man kan ju vara känslig utan att ha allergi!!

    Sköt om er!
    Kram Anniz

    SvaraRadera