27 juli 2008

Bröllopsdag



För 6 år sedan gifte vi oss och idag firar vi sockerbröllop....Eller ja firar och firar, maken är i Rydaholm och spelar fotboll och väntas hem strax efter kl 22 ikväll. Kidsen med kompisar och jag har varit och badat och solat hela dagen. Det blir iallafall lite vin och räkor när han väl kommer hem min man:=

Det blåser ibland i det liv som är vårt

när kraven är många och tempot känns hårt.

Då är det viktigt att ha en kamrat,

som använder orden till annat än tjat.

Men om man vill göra tillvaron rik

behövs både kärlek och ljuv romantik,

Någon som inser hur just jag mig känner

någon som gör så att pulsarna bränner.

Jag tror knappt att jag fattat det än

jag har funnit en man men också en vän.

Därför vill jag att du skall veta det nu

Du är min älskling, allra käraste du!

7 kommentarer:

  1. Hej" Vad fint skrivet! Diktat själv? Grattis till sockerbröllop Kram!

    SvaraRadera
  2. Grattis på bröllopsdagen!
    Kraaam!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fint! GRATTIS på bröllopsdagen! Jag var ju med och HERREGUD vad 6 år går snabbt! Minns det som igår! :) Kram på dej & hälsa & gratta din make oxå! //Jenny

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Grattis på Bröllopsdagen. Tänk att det gått 6 år. När vi var i Skepparslöv och provsmakade så kändes det inte alls längesen sen vi var där med er.
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Jag tyckte väl att det var något bekant med det datumet men kunde inte komma på vad... Stort grattis i efterskott!
    Tillbaka på jobbet är jag... faktiskt rätt ok.
    Ha det gott! Kram Jennie

    SvaraRadera
  7. Vilken fin dikt! Grattis till sockerbröllop.

    SvaraRadera