21 juli 2008

Bornholm



Att det skulle gunga på resan över till Bornholm det visste jag,men inte att båten skulle ligga mer på sidan än stå upp.....Fy för in i bängen vad jobbigt det var! Hemresan ska vi inte ens prata om:) Då varnade kaptenen om att det skulle kännas en del....Jo jag tackar.Besättningen fick gå omkring och samla kräkpåsar under resans gång och många blev några kilo lättare:=
Jag klarade mig med nöd och näppe från kräk, men det var inte långt ifrån. Mitt mantra löd...Inte kräka, inte kräka.

Synd att resan dit och hem är så jobbig för Bornholm är väldigt vacker och jag hade gärna besökt ön igen.
Vi strosade ett tag i Allinge innan vi satte oss på bussen som tog oss till Gudhjem, en fantastiskt söt liten fiskeby med små mysiga restauranger och massor av fina segelbåtar.
En god lunch bestående av stekt fisk intogs på en restaurang i hamnen och efteråt var vi tvugna att fika på ett danskt wienerbröd. Så gott!
Vi parkerade bilen på uppfarten strax efter kl åtta igårkväll och vad trötta vi var allihopa! Frisk luft en hel dag och åksjuketabletter gjorde att jag somnade ganska tidigt i soffan igår.

2 kommentarer:

  1. uss vad jobbigt med illamående. Hur lång tid tog båtresan?
    Annars låter det som om ni haft en härlig dag.
    *kram*

    SvaraRadera
  2. Inte kul att må illa. Jag är nu helt säker på att det blir Ven för vår del. Där är nog fint även där. Men inga danska winerbröd visserligen....

    SvaraRadera