5 september 2007

Mat till många?

På söndag firar jag min födelsedag tillsammans med min lillebror och hans sambo.Vi har födelsedagar så tätt inpå varandra så vi tyckte det var en smart idé.Dessutom vill lillebror visa upp sitt nya hus för släkten och då passar det ypperligt att vi har kalaset hos dem!
I morgonkväll ska vi åka och handla all mat, problemet är bara att vi inte har bestämt vad vi ska bjuda på? Vi blir 25st, det ska vara något som går att förbereda och som är ganska enkelt och inte snordyrt;)
Tacos bjöd vi på sist, sallad gången innan och chiliconcarne går bort.Paj med en god sallad till och nybakt bröd?
Till efterätt blir det iallafall fryst marängtårta med hallon.
Sonen är hemma även idag, inte lika febervarm men dock med feber.Farfar och farmor är snälla och ställer upp som sjukvakt.

4 kommentarer:

  1. Bjud på en supergod Gulaschsoppa med hembakat Timjanbröd! En klick "turkyoghurt" i soppan och ett smarrigt vin till det! Passar toppen i höstrusket :) Recepten finns hos mig ;)
    Där finns även recept på Nilla's Kycklinggryta som är underbart god och blir godast om man gör den nån dag innan servering.

    Mmmm blir ju hungrig nu :)
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Elmida:
    Tack för ideérna! Soppa går bort tyvärr eftersom hela släkten träffades i söndags på barndop och då t vi just soppa;) Men jag ska genast surfa in och kolla upp kyckliggryta,gillar kyckling!

    SvaraRadera
  3. Paj är ju sååå gott *gillar*
    Annars finns massor med bra recept på arla.se

    SvaraRadera
  4. Jag röstar absolut på paj! Smarrigt ju!

    SvaraRadera