3 september 2008

Pysselonsdag

Idag startar "pysslet" för hösten igen och ikväll behöver jag det verkligen. Det är absurt tufft på jobbet för tillfället och då är det extra välkommet med ett trevligt "brejk".
Inte har jag något planerat som jag ska pyssla med ikväll precis, mest av allt längtar jag nog efter den utlovade toscakakan till fikat :)
Kanske tar jag med mig min receptpärm och försöker fixa ihop en matsedel för 2-3 veckor framöver så är det gjort. Eller så softar jag bara....

Något som jag verkligen behöver är en brödburk/ask. Inte en vanlig avlång variant utan en stående...gärna i rostfritt. Någon som kan tipsa om inköpsställe?
Förkylningen är mycket bättre men hostan sitter ihärdigt kvar tyvärr, men kanske vågar jag mig på ett träningspass på fredag.Möjligtvis.

7 kommentarer:

  1. Brödskrin i rostfritt kan vara huuuutlöst dyrt. jag tycker ialla fall att 900 spänn för ett brödskrin är massor.
    Har du kollat IKEA?

    SvaraRadera
  2. Så spännande det låter med "pyssel". Berätta mer! Hur är det upplagt? Hur många är ni? vad gör ni? hur ofta?....
    Man ska ju passa sig för att ge råd åt någon som inte bett om det och jag vet ju inte hur mycket du kan om hälsa mm. Men jag ger ett råd ändå. Jag fick ett tips en gång om att man ska äta vitaminer i samma veva som man börjar träna annars blir man lätt sjuk. Förkylning, halsont mm. Detta vet du kanske redan men om inte så kanske det är något att inhandla innan passet.
    Nu är äppelkakan klar, det känner jag på lukte!

    SvaraRadera
  3. åsså är jag allt lite avis på era pysselkvällar....

    SvaraRadera
  4. Ååå så skoj med pysselkväll! Och lite fika på köpet är ju aaaaldrig fel!!!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Visst är det skönt med ett brejk från jobbet, matsedel är väl perfekt att knåpa ihop. Kram!

    SvaraRadera
  6. Det låter jätte mysigt med pyssel kväll :) Vilka är ni som träffas? Är det 1 gång i veckan? Kanske skulle försöka få ihop mitt lilla gäng här på "landet". Bra idé.

    Hoppas hostan ger med sig snart. Jag är fortfarande inte frisk, men nu har jag i alla fall fått pencillin så det börjar så smått kännas bättre...

    kram kram

    SvaraRadera