20 september 2008

Lördag

Idag är jag lite trött & sliten. Igårkväll åkte jag iväg på vår årliga "pysselutflykt" och i år bar det av till Majagården. I förväg hade vi delat upp oss i olika matlag så att vi inte skulle behöva gå omkring och vara hungriga:) Jag hjälpte till att laga huvudrätten som bestod av rostbiffsgryta med färsk pasta, sallad och bröd till. Vid midnatt gick vi alla och lade oss mätta, trötta och lite halvlulliga....allihopa. Upp vid 8 och sen var det en ren fröjd att få komma till ett vackert dukat frukostbord med alla sorters delikatesser du kan tänka dig. Ljuvligt!

Var hemma strax efter 11 och då bar det iväg direkt på fotboll, sonen tittade när bästa kompisen spelade match och jag lovade hämta. Maken satte sig på spelarbussen och åkte till Växjö.
Nu borde jag egentligen städa av lite härhemma men jag orkar inte göra ett endaste dugg mer än att fixa till lite god middag tills maken kommer hem. Till det blir det cider, måste ta det lugnt med avvänjningen:)Inget bra på TV ikväll så jag fortsätter nog att läsa min Jungstedt bok.

1 kommentar:

  1. Lite "kollokänsla" så där ;) Mysigt!
    Snart börjar alla roliga serier igen, säsongen drar igång i USA och då blir det minsann mycket på tv igen!
    Märkligt hur jag alltid hamnar framför datorn när jag ska jobba hemifrån... ;)
    Kram!

    SvaraRadera