4 december 2007

Renovering

Efter jul ska vardagsrummet få sig en omgång, en ordentlig uppfräschning!
En bekant till maken har lovat att göra "grovjobbet" eftersom varken jag eller maken är särskilt händiga....
Gipsväggar ska sättas upp, taket ska målas, listerna bytas ut mot vita och hela tummet ska tapetseras.En fondvägg där Tv:n ska hänga och en lite mer diskret tapet i resten av rummet.Så i veckan ska jag googla på nätet och leta efter snygga tapeter! Tänker mig svart och vitt som bas, någon som har förslag på fina tapeter?

8 kommentarer:

  1. Även jag håller på o letar nya tapeter till vardagsrummets fondvägg. Hitentills har jag väl sett mest intressanta på Midbec... men gaaaahhh så dyra. (jag är en snåljåp) Är ju inte så skojj att skära fel på en tapet som kostar 5-600 kr rullen.

    Skall bli roligt att se ditt vardagsrum växa fram.
    Ha en riktigt trevlig dag
    *kram*
    jenny

    SvaraRadera
  2. Blev det som du ville när ni möblerade om? Kul att få sätta igång när julen åkt ut och man bara vill fräscha upp! Kram!

    SvaraRadera
  3. Anna & co; Vi kan inte möblera om har vi upptäckt för typ 7:e ggr nu..Så nu får det vara som det är och så fräschar vi upp istället.

    SvaraRadera
  4. Vi skall med ta vardagsrummet efter jul, fast först hallen.
    Ja var hittar man tapeter som är snygga?

    SvaraRadera
  5. Det är kul att göra om! Näst på tur här hemma står vardagsrummet, hallen och köket... Det är svägerskans man som fixar i ordning, det enda jag är bra på är att riva tapeter ;)
    Är grymt avis på din fina paketkalender!!! Nästa år vill jag oxå vara med..
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Aha, ja jag träffade honom i helgen och då berättade han att han hade lite projekt. Men jag hade ju ingen aning om att det var hos er. Jättekul!

    Tips på tapeter: Kolla Sandbergs, där finns en miljon snygga. Man kan beställa hem provbitar gratis också. Jag tror att det är fixa&dona-bloggen som också har flera bra förslag på tapeter. Lycka till!!
    kramtebax

    SvaraRadera
  7. Roligt att du tittade in på min blogg. Jag kollade på din blogg och du har jättefint där och det var häftigt och härligt din stressiga morgon. Jag riktigt såg er stå där utan skor och kom ingen vart. Det är inte kul när man har bråttom och sen is på bilen också och naturligtvis hittar man inte isskrapan då. Den kan ligga gömd varsomhelst.

    Jag återkommer och tittar igen.

    SvaraRadera
  8. Det finns hur många tapeter som helst. Kolla på www.intrade.se www.midbec.se, cole&son (ganska dyra) och osborne&little. Du kommer lätt hitta dig fram om du gogglar runt

    Jenny
    http//jennyk.blogg.se

    SvaraRadera