16 augusti 2007

Sockermonstret

I bland(läs alltid) blir jag så där oerhört sugen på godis, inte på sega råttor och blandgodis utan på CHOKLAD.Ett problem är att jag tål inte mjölk...jag är laktosintolerant;) Det försvårar mitt liv en del emellanåt.
I tisdags åt jag ett snickers och jag mådde som jag förtjänade på kvällen och lovade dyrt & heligt att aldrig mera äta choklad;)Det var som bortblåst idag efter middagen,3st bitar aftereight slank ner.Får väl se hur jag mår ikväll?
Jag har provat många många gånger att bryta sockersuget men klarar jag 5 dagar är det MAX.Idag skulle jag till och med kunna äta direkt ur nutella burken.Äckligt.
Någon som har ett supertips på hur man gör?

6 kommentarer:

  1. skickar en hälsning från ett annat sockermonster...
    för min del är det enda som fungerar TOTAL avhållsamhet...
    men hur skojj är det på en skala liksom?
    jag vet att för mig är avhållsamhet lättare att klara av än abstinens. Måttlighet har aldrig varit min grejj.

    Idag var första gången jag trillade in på din blogg men jag kommer säkerligen tillbaka :-)
    MVH
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Jag är också galet beroende av socker. Men den senaste månaden har jag verkligen skärpt till mig och nu är godis (smågodis oftast) endast tillåtet på fredagskvällar. Det funkar si så där. Jag är galet sugen hela lördag och halva söndag, sen går det över och så blir det fredag och så börjar det om... Men jag har varit duktig och inte fuskat en enda gång!

    Jag tror det handlar om, precis som Jenny skriver, total avhållsamhet om det verkligen ska fungera utan abstinens och sug. Det är som att vara alkoholist ;-)

    SvaraRadera
  3. Eh, får du några bra tips så norpar jag dem.... Vid tre-tiden på eftermiddagen är jag hopplöst sugen. Frukt ska funka då säger alla...Hm, men det gör det ju inte. *asg*

    Total avhållsamhet kanske vore det bästa ja...Men fy så mycket gott man skulle gå miste om i livet då...

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Här har du en chokladfanatiker. Och choklad innehåller ju som bekant socker (den där mörka "riktiga" chokladen ska det inte vara, nej). Enda sättet att få väck beroendet är att INTE ÄTA ALLS. Efter två veckor är suget borta. Sorry, men det här är den brutala verkligheten ;-)

    SvaraRadera
  5. Vänta tills du är så desperat att du knycker matskedar med pulver från Oboyburken moahaha ;)
    Jag klarar mig inte utan godis, äter varje dag. Fast jag har ingen lust att sluta heller, någon last måste jag ju ha *ler*
    Härligt höstigt det blev på bloggen nu :)
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Åååå OM du löser socker-råtts-beteendet vill jag veta hur!!!! GAH! Jag är galet sötsugen!!!
    Kram kram!

    SvaraRadera