13 augusti 2007

Nu börjas det....

Varje år i vecka 33 händer det och jag blir alltid lika förvånad.
Alla aktiviteter börjar......Dottern har uppbokat 4dagar/veckan, sonen 2dagar och maken 3dagar/veckan.JAG själv är så rysligt dålig på att prioritera mig själv så ofta flänger jag mest runt med alla.Måste verkligen ta tag i det där nu,bli bättre på att ta hand om mig själv och göra saker som jag gillar för min skull.
Missuppfatta mig inte, jag skjutsar gärna hit och dit och engagerar mig mer än gärna men sen finns det ingen kraft kvar till mig....Hur gör ni för att få orken och tiden att gå ihop?

8 kommentarer:

  1. Jag är än så länge förskonad från att skjutsa barnen fram och tillbaka till olika aktiviteter men jag antar att det bara är en tidsfråga... Skoj i alla fall att barnen vill hitta på grejer!

    SvaraRadera
  2. Bonusdottern har fyra grejer, men bara utspritt på mån-ons och sön. Så övriga dagar hon är hos oss är det ganska lugnt. Men jag är dålig att komma iväg i alla fall, sitter i mitt eget huvud liksom... :-)

    SvaraRadera
  3. MMm, jag förstår hur du menar. Jag har också svårt att prioritera mig själv men jag har blivit betydligt bättre på det.

    Tänk på att du ska hålla hela livet och då är egentid lika viktigt för dig själv, som för dina barn. De vill ju ha en pigg mamma. Men det är mycket lättare sagt än gjort, jag vet. ;)

    KRAM!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Här är det ridning för ettan & trean på måndagar. fotboll för trean och ridning för tvåan på tisdagar, onsdagar är det friidrott för trean och jag dansar, torsdagar och fredagar har vi inget - än så länge :o)
    Helgerna är det fotboll ibland och så lite hundutställningar.... Men visst skulle jag vilja göra mer än dansen i gång i veckan, men ungarnas aktiviteter tar sin tid.... Jag får bli en aktiv pensionär sen ist *haha*
    Ha det gott! Kram kram!

    SvaraRadera
  5. Lillasyssteryster: Visst är det kul att de vill idrotta och aktivera sig.Hu vad hemskt om de bara velat sitta hemma.;)

    SvaraRadera
  6. Camillas lockar; jag tror precis som du att en del faktiskt sitter i huvudet på mig själv...


    Ulle:Jag vet ju så väl att jag blir bra mkt piggare om jag tränar och också en trevligare mamma....men det är det där med prioritering.Jag tror att jag får gå en kurs..

    SvaraRadera
  7. Elmida: Dans låter skoj! Själv tränar jag(försöker) på Friskis & svettis aerobic eller stepup.

    SvaraRadera
  8. Mina kids är ju så små än så det är inga aktiviteter än... Sebbe ska iofs börja spela knattefotboll (aik) nu i höst, men det är bara 1 timmes träning varje vecka.
    Är lite nervös för hur vi ska hinna med sen när alla tre har aktiviteter.... Men jag antar att vi kommer begränsa det på något sätt då.
    Kram!

    SvaraRadera