13 augusti 2007

Familjen är färdig....


Vi har bestämt oss för att det blir inte fler barn hos oss, 2 barn är lagom och känns helt ok.Ändå kan jag inte helt släppa tanken på en tredje...en liten till.Maken frågar ibland och skulle inte vara några problem att få med på noterna;) Men nej.Inte för att jag är för gammal, plats kan vi nog skapa och bil klarar vi oss med.Möjligtvis om man kunde lägga in en beställning på en bebis som sov mellan 20-08 VARJE natt;)¨Å andra sidan så är det nästan mer "jobb" nu än när de var små.På ett annat sätt liksom.Diskussioner som ska följas av vattentäta argument för att det ska förstås och följas.Dottern börjar närma sig tonåren och med det kommer det MYCKET.Mycket av allt om jag minns hur jag själv tänkte och uppträdde....Nä vi får helt enkelt njuta av kusinen som kommer i januari och av kompisar som fortfarande inte fått nog:)

3 kommentarer:

  1. Ja, det är det där med sömnen... Har förträngt hur jobbig Peo var första året. Innan han började vakna enbart 4-6 ggr per natt. Suuuuck. Så jag vill ha tre till. Eller ett till* i alla fall.

    * Till att börja med :-)

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att ni kommit till den insikten. Själv tror jag att jag är nöjd med två barn (maken är stensäker men går nog att övertala till annat...) men jag har väldigt svårt att säga något definitivt! Kanske blir det en sladdis om 4-5 år?

    SvaraRadera
  3. Hihih, ja du, den där diskussionen är svååår. Vår mynnade ut i en trea och det är ljuvligt! Men visst är det mycket jobb. Här var nog mannen avvaktande och jag mer på. *fniss* (Kvinnlig list?)

    Men nu är det tvärstopp. Tre barn funkar i alla bilar, vi kan få barnvakt osv...

    Men om jag hade varit helt frisk....*asg* Vem vet?

    Vad mysigt med en lillkusin!!!!!!

    SvaraRadera