22 maj 2008

Torsdag 22 maj

Jisses jag är så trött alltid, jag begriper inte vad det är med mig? Om det är vårttrötthet, eller bara stressigtimajtrötthet?
Nu har dottern och jag veckohandlat och jag måste säga att maten måste ha blivit ganska mycket dyrare på sistone eller är det vi som handlar fel? Jag gör veckomatsedel och handlar efter den och visst kompletterar vi i veckan med mjölk, bröd och frukt men det blir ändå tokdyrt!

Visst bakade jag i tisdags, men inte kladdkaka med dumlekola i som jag fick tips om utan mina goda frallor(igen), denna gången med lite grahamsmjöl i så att de blev så där lagom "bruna" utan att barnen protesterade. Himla goda och godast är de förståss när de är ljumna och smöret smälter lite.....slurp.

Nu ska jag slänga mig i soffan och invänta resten av familjen som är och tränar, under tiden jag sitter i soffan så ska jag tända ett av mina många ljus som jag köpte för ett tag sedan på ljuspartyt.Havsbris, det doftar underbart i paketet och jag hoppas på samma doft när det är tänt.

5 kommentarer:

  1. Det är säkert att du har så mycket på jobbet som gör dig helt slut. Snart kommer belöningen på Mallis *L* Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med annaoco, visst är det jobbet!
    Jag ser det ju dessutom.
    Ett par veckor till sedan har vi två nya på plats som förhoppningsvis underlättar för er.
    Ha en SKÖN helg, (det är en order:)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, dyrt är det! Jag scannar mina varor och i går veckohandlade jag. Efter bara några saker var jag uppe i 500 kr och jag hade nästan inga varor. Trist! Dessutom tränar barnen så mycket och sonen växer fortfarande så rejäl mat behövs ju.

    SvaraRadera
  4. Jo maten kanske blivit dyrare, men jag har inte reagerat så mkt, inte ännu iaf..Däremot bensinräkningen denna månad var ingen rolig läsning...blä!! Och då lägger jag heller mkt pengar på mat :)! Hoppas doftljusen luktade som du hoppades, ibland tycker jag de tappar doften så fort man tänder dem.

    Kram Anniz

    SvaraRadera
  5. Här har du en till som är trött... vet inte vad det är med mig, men undrar lite smått om det kan vara pollen? Jag har haft rinnsnuva o nyser titt som tätt, senaste 2-3 veckorna, och den senaste veckan har jag varit så trött så det har inte varit klokt...

    Hoppas att du känner dig piggare snart och att du får lite lugn o ro från jobbet.

    kram!

    SvaraRadera