30 maj 2008

Semester

Regn, moln, åska och ca 18 grader.....så har vädret varit ett bra tag på Mallorca nu. Svärmor är där just nu och lät måttligt road igår när vi pratade med henne på telefon. Jag som är en vädernörd blir ju lite lätt hispig och negativ. Vi åker dit om 22 dagar och jag har kallt räknat med att vi ska ha strålande solsken och varmt när vi är där. Det var lixom det som var tanken när vi bokade resan: att komma bort från regn och rusk och garanterat få lite sol och bad denna sommaren. Jag hoppas att det vänder snart!



Ska försöka gå lite tidigare från jobbet idag så att jag hinner upp en runda på stan, Josefin behöver sommarkläder och jag behöver/vill ha en strandklänning och ett par nya ballerinaskor.

Lite senare blir det grillning med familjen, tunna köttskivor i marinad med pastasallad och fetaost. Mums!

4 kommentarer:

  1. SJÄLVKLART att det kommer bli sol och fint när ni åker ner...något annat är ju inte att acceptera!! ;-)

    SvaraRadera
  2. Oroa dig inte över vädret, du kan inte påverka det ett dugg. Endast bra saker ska man ta ut i förskott så man får njuta 2 ggr. Trevlig helg ! Kram A

    SvaraRadera
  3. Men visst har väl vädret vänt därnere nu?
    Det blir säkert jättefint tills ni ska åka.
    Det minsta man kan säga är att du är väl värd avkopplingen!

    Njut av söndagen!

    SvaraRadera
  4. Åh ska ni till MALLORCA!!! Var där?

    Stor kram
    M I N D I

    SvaraRadera