4 oktober 2007

Barcelona 1/10 - 3/10






En kort och intensiv tripp blev det til Barcelona men väl värd varenda minut! Soligt och varmt, trevligt sällskap, god mat och stoora goda drinkar och massvis med butiker.Kan inte bli bättre!
Vi kom fram ganska sent i måndags natt men gick genast ut en runda på stan för att bekanta oss med den.Vi bodde ett par mil utanför i Lloret De Mar.Första gången jag äter pasta och dricker champagne kl 01 på natten:)
I tisdags ringde klockan tidigt och vi satte oss på bussen in till Barcelona och Las Ramblas.Shopping, en titt i saluhallen och en bit god mat och sen for vi vidare mot Neu Camp.Vilket kommersiellt jippo! Men kul att ha sett arenen och få känna känslan.Vi var inte hemma på hotellet förrän efter kl 21.00 på kvällen.En god grillad köttbit och ett glas vin senare traskade vi sen hem och stupade i säng.
I går tillbringade vi dagen i Lloret De Mar, promenerade på stranden, drack världens största drink och åt mexikansk mat innan planet lyfte 17.40.
Tillbaka i verkligheten igen idag då vi har: ätit snabbmakaroner och jag & dottern har varit i stallet och mockat, räfsat, byggt hinder och utfodrat två hästar.Men verkligheten känns helt okej,det var skönt att få pussa barnen igen!

5 kommentarer:

  1. Oh! Det var ingen liiiiiten drink det där! Jag antar att det bara blev en... ;)

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Åh drinken ser ursmarrig ut!!! Vad underbart att ni kom iväg!

    Jag har oxå varit i Barcelona men det var lääänge sen. Bodde då i Calella, ligger väl i närheten av Lloret de mar om jag inte missminner mig.

    TREVLIG HELG!

    SvaraRadera
  3. Låter helt underbart! Toppen att kunna pigga upp vardagen med en tripp till värmen med goda vänner. Kram!

    SvaraRadera
  4. Mums med drink och med en resa! Skulle vara så skönt att komma iväg och ladda batterierna känner jag...
    Imorgon bitti drar maken till Göteborg för att ta färjan över till England. Min syster flyttar hit nu så dom åker med vändande färja hem. Första gången jag är helt solo med barnen... Det går säkert bra, men jag kommer nog vara halvdöd när maken kommer hem *s*
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Så himla härligt det där lät!!!

    SvaraRadera