12 april 2009

Söndag

Igår när vi hade vännerna från Holland här på besök så tog vi fram några gamla fotoalbum och kikade i dem, oh vad kul vi hade! Hur fort man glömmer hur barnen och en själv såg ut, hur huset har förändrats under tiden osv.
I morse satte dottern sig med en hög fotoalbum igen och förfasade sig över hur hon såg ut och vad hon gjorde när hon var liten. Hon gillade nämligen att springa "nakenfis" precis som som sin lillebror, så korten är ganska många när de båda springer runt och vattnar blommor, dansar, hoppar och leker helt utan kläder. Så sött tycker jag och så hemskt tycker dottern:)
Maken har fullföljt sin plikt i idrottsföreningen och grillat korv på EKO i 4 timmar idag, jag har tvättat, bytt i sängarna och städat av lite här hemma. Körde ut och mötte upp maken på EKO och köpte hem nya trädgårdsmöbler som nu står så fint på altanen. Svart aluminium bord med 6 tillhörande stolar. Solsängarna var tyvärr slut så dem får vi köpa till senare.
Ikväll blir det lugnt, sonen ska bada( härligt skitig när dagarna spenderas ute) och dottern ska hämtas hem från sin kompis. Vi ska dessutom packa inför dotterns zon-läger med fotbollen i morgon. Barnen har önskat "hämtmat" ikväll, vi får väl se vad det blir! Vad gör ni andra idag?

4 kommentarer:

  1. I dag har har vi njutit av det fina vädret! Precis ätit mandeltårta i solen :) Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Här har vi byggt en mur av sten som vi hämtat från grannens mark en bit bort.Det blev bra och nu värker alls ryggar.
    Jag har även hunnit med att rensa och förbereda i trädgårdslandet (maken o sonen byggde mur bättre utan mig!!!)
    Nu springer E och maken en runda och O ska förbereda för i morgon då även han ska på zonläger. Killarna ska vara i Vittskövle. MAken ska också vara där eftersom han är tränare så E och jag blir ensamma hemma i morgon.
    Nu ska jag bara slappa i soffan resten av kvällen. Kram!

    SvaraRadera
  3. Trädgårdsmöbler behöver vi oxå!! Skulle åkt dit i torsdags men vi hann inte. Får försöka hinna dit i veckan.
    Ha en skön annandagpåsk, kram jenny

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket för gratulationerna, det värmde i hjärtat.
    Som du säkert förstår är jag överlycklig över jobbet och hoppas att vi får lika kul där som vi hade. Annars får jag väl ta med min bok.

    Kram

    SvaraRadera