29 april 2009

Krutgumma

Min farmor hon är fin hon, 80 år fyller hon idag. Pigg och alert och blir alltid lika glad när jag kommer!
Farmor är också den enda som hela tiden tycker att jag äter på tok för lite, är mager, jobbar för mycket och stressar varje dag. Hon vill inte att jag hjälper henne i köket när hon bjudit mig på middag, jag måste vila.....Hon är för söt. Idag fick jag potatis, köttfärslimpa, sås och grönsaker och jag högg verkligen in på maten. Trots det tyckte hon bestämt att jag åt lite och förståss borde orka minst en portion till:) Direkt efter åker kakfatet fram, det är bara att "trycka" i sig några kakor och se glad ut.....
Efter maten brukar vi sätta oss i soffan och prata gamla minnen, jag tycker det är oerhört intressant att höra farmor berätta om sina 10 syskon och hur hennes uppväxt var. Fantastiskt roligt!
Ikväll ska jag ut och springa,måste verkligen passa på nu när det bjuds på så underbart väder!
Har förresten hittat weekendresa till oss nu, Barcelona 4 dagar i oktober. Sist vi var där var det jättefint väder och varmt. Hoppas vi kan boka i helgen!

4 kommentarer:

  1. Det är underbart att ha någon i den generationen kvar. Jag har bara mormor nu men henne är jag så klart så glad för så. Dom har så mycket att berätta!
    Hoppas du får det bra med dina tänkta planteringar.

    SvaraRadera
  2. Så härligt att få bli lite bortskämd av sin farmor :)
    Men orkar du verkligen springa idag, var det inte glass-fika på jobbet ;))

    kram

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fint du beskriver din farmor! :-) Jag saknar ihjäl mig efter min mormor, hon var precis så som din gulliga farmor. Stor kram till dig! //Jenny PS. GLAD VALBORG (eller vad man säger?!)!! DS.

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig farmor du har!! Blir alldeles glad i hjärtat när jag läser om henne.

    Var ute o sprang i morse, första ggn på säkert 1.5 månad.. det gick bättre än väntat, otroligt nog!

    kram Anna

    SvaraRadera