9 februari 2009

Göteborg

Hemma igen i vardagen med dammråttor, tvätt & träningar. Ganska skönt ändå, borta bra men hemma bäst! Dock kommer jag sakna frukosten....den är härlig att få serverad och slippa disken efter.
Efter strul med tågförsening i fredags kom vi äntligen upp till Göteborg 2 timmar senare än tänkt. Vilket gjorde att det blev megastressigt att hinna till Scandinavium i tid....*%#"SJ. Planerat var att äta en god bit mat i lugn & ro innan föreställningen, verkligheten blev en sunkig korv i farten in till arenen.
Resten av helgen har iallafall varit toppen! Lördagen ägnades åt shopping, shopping, god mat och lite mer shopping. Dottern hittade både SVEA mössa och cheapmonday jeans. Tack & lov för NK och Åhlens city. På eftermiddagen tröttnade barnen och männen på all shopping så då försvann de upp på hotellets SPA avdelning och badade lite. Jag och Jessica vi fortsatte att traska i affärer och fika(man blir så hemskt fikasugen av att shoppa=). Lagom till tv-sändningen av melodifestivalen satt vi i baren på hotellet och tittade på spektaklet allihopa, mätta och trötta.
För spektakel var det, så många missar och felsägningar har jag aldrig sett eller varit med om. Enligt mig var Petra M kass, urkass. Jag saknade Kristian Luuk!
Men det är ändå en viss känsla att sitta och se det LIVE.

2 kommentarer:

  1. Petra M var skrikig o gapig tycker jag. Rörigt verkade det hela vara. Sol idag!!!

    SvaraRadera
  2. Håller med om att det var lite skrikigt o gapigt från Petras håll.. hon kan väl prata i normal ton. Saknar också Kristian, men framförallt Björn Gustavsson. Herregud, mina barn avgudar den mannen (eller vad han nu är ;))

    Låter som ni hade en mysig helg i alla fall trots strul från SJ's håll.

    Kram!

    SvaraRadera