16 november 2007

Fredag=frallefrukost!

Varje fredag har vi en trevlig tradition på jobbet, vi turas om att bjuda på frukost.I den brukar det ingå mycket som jag uppskattar, nybakt bröd, gott pålägg, en stor kopp te och lite tända ljus och trevligt sällskap förståss! Fredagen är alltså välkommen av mer än en orsak:)

I går lyckades jag hitta de flesta paketen till barnens adventskalender som i år är starkt reducerad.De får paket 1,2,3 och 4:e advent.8 paket alltså och 7 är inhandlade!

Ikväll blir det bakpotatis med olika röror i Nosabyhemmet, svärmor kommer och gör oss sällskap och sedan tror jag att vi ger Läckbergs, Predikanten, en chans.Isprinsessan var ju ingen större hit på att se på Tv.Hoppas på att det blir bättre ikväll.

9 kommentarer:

  1. Åh, mysigt med frulle ihop på jobbet! När jag jobbade i matbutik så var det standard varje morgon såklart. Men så bytte jag bana och sen dess har jag inte sett röken av gemensam frukost! ;)

    Jag ger oxå Predikanten en chans men håller med dig om Isprinsessan.
    Trevlig helg! Kram!

    SvaraRadera
  2. Vi har också mysfrukost på fredagar! Det är härligt. Fast egentligen borde man ha sådant på måndagar för att pigga upp sig inför en ny arbetsvecka.

    Jag tror att Predikanten blir samma sak som Isprinsessan. Med andra ord ganska lamt och inte alls som i böckerna... Tyvärr.

    SvaraRadera
  3. skrev på fel dag tydligen, jaja, mycket nöje med att leta :-)
    kram

    SvaraRadera
  4. I min skola för vi fika varje dag kl 10, UTOM FREDAG!!! Sjukt Ska också se predikanten tror jag. Travlig helg!

    SvaraRadera
  5. Åh, vilken toppenidé med fredagsfrukost. Vad jobbar du med?


    Tack för middagstipset med bakpotatis, det får jag laga ngn dag. Det var verkligen en bortglömd favvo!


    Ha en riktigt go helg.

    SvaraRadera
  6. Låter mysigt!

    Här hemma är det Idol & Criminal minds för hela slanten!

    SvaraRadera
  7. Härligt att börja en jobbardag på.

    Oh, bakpotatis, det var länge sedan, det skall jag ha i helgen, tack för tipset.

    SvaraRadera
  8. Jag spelade in Predikanten, Micke vägrar se den för att Isprinsessan var så trist ;)
    Mysigt med fredagsfrukost!
    Hoppas ni har en härlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Åh, det lät som en mysig fredagstradition på ditt jobb! :-)

    Adventskalender ja... har inte fixat någon till sonen ännu... och han har sååå mycket smågrejer som ligger och dräller överallt, så frågan är om jag inte gör som du, dvs paket 1,2,3 och 4:e advent... eller rentav att det får räcka med en chokladkalender?! Ja, vi får se!

    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera