13 mars 2011

Sjukstuga

Enligt Vårdcentralen är det förmodligen salmonella jag råkat ut för och därför jag varit så dålig hela veckan. Först i fredagskväll efter 2 tabletter Immodium så kändes det bättre. Nu är jag helt återställd, men nu ligger sonen nerbäddad med likadana symptom.
Har googlat runt och läser att det inte är så vanligt att det smittar "mellan människor" men vanligare om man tillhör samma familj....Vi har ju såklart försökt vara noggranna med hygien, har delad toalett och dylikt. Men det kan ju ha smittat ändå. BLÄ! Vilket skitavslut på en fin semester.
2,5 veckas semester och 2 veckors sjukdom och VAB....blev en dyr resa om man räknar efter...så det låter jag bli.
Maken åker till Stockholm imorgon på utbildning och jag hoppas att svärmor kan komma hit och sitta hos sonen, för jag måste verkligen jobba nu efter drygt 3 veckors frånvaro på jobbet. Det lär bli en "varannan dag" vecka känns det som, jobb, VAB, jobb, VAB.

1 kommentar:

  1. Usch va trist! Hoppas ni mår bättre snart och att allt kan återgå till det vanliga.

    Kram!

    SvaraRadera