18 juni 2013

Vilsen

Jag känner mig lite vilsen, vilse i livet. På vad jag vill göra innan allt är för sent att göra. Främst gäller det mitt jobb, vill jag jobba med det jag gör idag i resten av mitt liv? Om inte, vad vill jag då göra? Jag önskade att jag hade ett "kall". Så mycket enklare det vore då, att åtminstone veta vad jag vill. Fortfarande finns det ju gott om tid att utbilda sig till något annat, jag har ju trots allt minst 25 år kvar att jobba.
Jag trivs på mitt jobb, mycket och jag har underbara kollegor. Men, är det det här jag vill? Vad är jag bra på? Vad är jag mindre bra på? Frågor som är skitsvåra att svara på, kan ni enkelt rada upp svar på det? Och vet ni alla att ni jobbar och lever precis som ni önskar? Kanske är det en begynnande 40-års kris som börjar ge sig tillkänna?...Barnen börjar bli stora och de klarar sig utmärkt själva - det är ju den här tiden man väntade på. När man gick hemma och var mammaledig och tankarna flödade...då när barnen inte behöver mig 24 timmar/dygnet längre, när jag kan jobba längre dagar etc då SKA JAG....ja vaddå?

Ibland är det bara många funderingar, och ibland får funderingarna extra mycket utrymme. Speciellt om det är en mindrebratisdagommansägerså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar