11 mars 2013

Ny vecka, nya möjligheter

Sover som ett ruttet ägg och är så trött så ögonen går i kors och undrar varför?
Vad skönt att kunna sova ut och verkligen få ta sovmorgon och vakna kl 10.00 pigg och utvilad! Jag kan ju inte precis skylla på vare sig mina barn eller någon annan. Jag kan bara INTE slappna av och bara sova. Tröttsamt.
Är jag trött kommer jag ofta in i "orkar inte träna, vill bara äta onyttiga saker perioder". Förra veckan var jag dessutom krasslig och då kunde jag ju inte träna men äta onyttigt kunde jag minsann...

Så nu idag börjar jag om på ny kula:(igen)
Måndag: Löpning 5 km
Torsdag: Löpning 5 km
Lördag: Löpning, intervallträning.

Inget godis eller fika under veckan. Och det drar redan i sockertarmen....tur jag ska jobba på Friskis ikväll så jag har att göra och ingen tillgång till en massa godsaker...

Jag har dessutom kommit in i homecommingblues som Fnulan så bra uttryckt sig...för varje dag vi är hemma längtar jag tillbaka mer och mer. Till det enkla livet, där du bara är. Där du inte behöver åka och storhandla, planera maten och knappt få ihop det med tider och mat ändå under veckan. Inget städ, ingen tvätt och ingen disk. Bara vara....men hey det försvinner väl så småningom. Ett i-landsproblem I know...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar