27 mars 2013

To do lista

Snart ledighet, skönt! Har bestämt mig för att skriva en to do lista så att mitt huvud rensas från alla saker jag vill/bör göra hemma. Vi behöver rensa i alla möjliga lådor, i klädkammaren, i min garderob. Gamla skor som jag av någon anledning sparat på(?) ska kastas. Köksbordet behöver målas en omgång och vi har tre dörrkarmar kvar att måla på övervåningen...en del att ta tag i alltså!

Ska ni äta något extra smarrigt i påsk?
Jag funderar fortfarande på vad vi ska äta, långfredag är vi bortbjudna men de andra dagarna har vi inget bestämt.

Torsdagen fylls av träningar men jag tänker mig en hemmagjord pizza med parmaskinka, ruccola och riven parmesan på.
Lördagen bjuder jag kanske familjen på  Vickans smögencheesecake och en god köttbit med rotsaker i ugn. Får sonen bestämma blir det potatisgratäng istället...
Söndagen är jag sugen på att prova Pulled pork, ett riktigt långkok, som kan passa en ledig söndag. Ett glas gott rödvin till det blir nog bra.
Måndagen är uppokad med fotbollsmatcher och premiär i brorsans biorum med Breaking Dawn part II( whiii) så dår får det bli något lite mer snabblagat, kanske en kycklinggratäng?
Ser redan nu framemot långfredagens långfrulle med allt möjligt på bordet, just kalljästa bullar är perfekt att förbereda dagen före och sen tjoff in i ugnen på morgonen  - vips så har ni nybakta frukostbullar att servera!



Bild från dotterns kalas i höstas - mums!

1 kommentar:

  1. Hej.
    Man blir så inspirerad av allt gott du skrivet om. Tror bestämt det blir till att planera lite god mat här hemma med. Tack för din inspiration.
    Glad Påsk !

    // Jenny

    SvaraRadera