24 oktober 2012

Recept & tänkvärda ord!

Här kommer receptet jag följde igår, jag tog lite vad jag hade hemma i skåpet och öste i. 200 grader i 30 min fungerade inte i min ugn - den blev inte tillräckligt torr. Nästan dubbla tiden med resultatet att ytterkanterna brändes och fick kastas.
Så tiden får ni alltså modifiera lite! Jag ska testa på lägre temperatur och längre tid nästa gång!

Receptet hittade jag på svd - mat & vin


5 dl  
5 dl  
1 dl  
1 dl  
2 dl  
1 dl  
1 tsk  
2 dl  
1 dl  
0,5 dl  
2 dl  
200 gram  

Tillagning

16 - 20 portioner

1. Sätt ugnen på 200°. Blanda alla torra ingredienser utom frukten, häll över honung, olja och juice och rör om tills blandningen är jämt fuktad.

2. Häll ut müslin i en långpanna och rosta den i mitten av ugnen i ca 30 minuter eller tills den känns torr. Rör om då och då. Låt svalna. Skär frukt i mindre bitar. Blanda samman allt.

3. Häll det i en burk och sätt på ett lock. 


Läste inne hos Niinis på Bloggfamiljen idag - läs och begrunda...många tänkvärda ord och hon har så rätt så! Man måste vårda sin relation och ta hand om varandra för att må bra.

Här hittar du Niinis



































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar