6 april 2011

Lycklig


Ibland blir man extra påmind om hur skört livet är och hur snabbt allting kan förändras. Jag har läst och följt Lindas blogg i flera år och har det sista året fått följa hennes kamp mot cancern som tyvärr tog hennes liv. En ung mamma mitt i livet med småbarn, hus, djur, make och allt vad livet erbjuder. Så tragiskt och ledsamt.

Jag tänker på hur lyckligt lottad jag är som är frisk och har en fin familj, som kan och har möjlighet att resa och göra det vi tycker om. Jag har ett jobb som jag trivs med och fina vänner.

Både stora och små saker som gör livet lite extra gott att leva!

Just nu sitter jag i soffan och myser med familjen, äter en bit mörk choklad och dricker ett glas rött vin, vardagslyx!






1 kommentar:

  1. Jag har inte följt den bloggen men jag har läst om henne på andra ställen och läste även att hennes kamp tog slut. Det är så grymt!

    Vardagslyx ska vi unna oss mer av tycker jag. Det kan räcka med familjen samlad i soffan, en enkel fika, gå en runda i fint väder....
    Här lyxar jag med en kopp te o lite choklad. Är förkyld!

    Kram!

    SvaraRadera