9 mars 2010

Tisdag- bakdag

Tisdagar har av någon anledning blivit bakdag hos oss, ikväll bestämde jag mig för att baka kärleksmums - favoritkakan här i familjen. Men av 10 ggr jag bakar den så blir glasyren bra 2 av ggr....dystert resultat:) Ikväll blev den inte bra, helt hård och stel. Återstår att kasta kakan och nu har jag bestämt mig för att inte baka den igen på ett låååångt tag. Fy vad trist det är när det blir misslyckat!
Dottern har varit i stallet och tagit lektion för sitt "gröna kort" hon behöver för att kunna börja tävla nu till våren. 2 ggr teori och en praktisk lektion på lördag och sen avslutas det med prov på måndagkväll. Spännande!

Lämnade in min cykel på vårservice igår, den gick inte att cykla på överhuvudtaget och problemet låg i att det saknades 20 ekrar i bakhjulet:) Oops, inte konstigt att det inte gick att ta sig fram! Nu är den som ny igen och det till det fina priset av 300 riksdaler. Billigt och bra! Efter hämtning av cykel cyklade jag in till stan och fick nya naglar, det behövdes verkligen, har väntat 1 vecka för länge den här gången och naglarna växer snabbt.

5 kommentarer:

  1. Jag har ett vattentätt recept på glasyr, om du vill testa? Jag har inte misslyckats med det nån gång iaf. Bara säg till om du vill ha det så ska jag leta fram det. Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Hej hopp ;)!

    Kärleksmums låter hur gott som helst. Synd att du misslyckats med glasyren. Bakdag har vi inte haft på länge, nu känns det plötsligt att det är dags för en kaka senare i eftermiddag ;).

    Ha en fin dag!
    Xini Björnmamman

    SvaraRadera
  3. Cykelfix är ett vårtecken tycker jag.
    Kärleksmums är ju suoergott. Vi gjorde sådana förra veckan. Det är varlagslyx att baka och sånt ska man unna sig här i livet. Kram!

    SvaraRadera
  4. Håller med Marina, Cykelfix är definitivt ett vårtecken =) härligt!!

    SvaraRadera
  5. Apråpå baka så kan jag tipsa om nåt så enkelt som att testa ett annat recept, gjorde semlor, misslyckdes gång efter gån men bytte recept å vips!

    Fin blogg har du i allafall!

    SvaraRadera