13 juni 2008

Fredag!

Datorn är tillbaka i betydligt bättre skick och jag är såå glad:) Tänk vad man kan sakna en liten burk ibland...
Idag har vi varit på konferens i Åhus med jobbet och försökt sätta i gång nya rutiner att arbeta efter till hösten. Intressant och trevligt.
Jag avslutade dagen med en runda på stan och jag lovar att kläderna "hoppar rakt i famnen på mig" jag kan inte längre rå för att jag kommer hem med nya påsar....Mitt "dille" just nu är blusar, kortärmade och somriga eller vita tunikor.Dessutom finns det massvis av snygga kläder i affärerna just nu.Jobbigt i-landsproblem.
Jag åker i princip aldrig buss från stan och hem, vanligtvis cyklar jag men eftersom jag kom direkt från Åhus idag så passade det inte. Jag tog alltså bussen, när jag kommit ungefär halvvägs så stannar bussen och chauffören säger att det här är slutstationen var snäll och stig av:) Eh???? Där fick jag för att jag shoppade, låååånga armar och blåsor i händerna innan jag var hemma.Det får bli cykel nästa gång!
Bakpotatis med lite goda röror till och en kvällsprommis senare sitter jag här och funderar över om vi orkar äta jordgubbarna jag köpte hem eller om vi ska vänta?Om kidsen får bestämma blir det nog gubbar..

2 kommentarer:

  1. Det där i-landsprobemet har även drabbat mig... Men nu som mammaledig (=fattig) har jag tvingats komma över det! :) Vilken mysig fredag du haft (förutom bussresans snabba slut). Stor kram till dig, Soffan! //Jenny

    SvaraRadera
  2. Ja, du olika i-landsproblem lider vi av. Det är märkligt!Shoppa måste jag begränsa mig med nu när jag snart måste gå ner i tjänst= mindre lön. Inget val helt enkelt.
    SKönt med fungerande dator igen.

    SvaraRadera