9 september 2015

Fin kväll

Vilken underbar kväll vi fick igår - solen sken och det var vindstilla. Underbart! Vi var effektiva igår hela familjen, middagen var klar när jag kom hem från jobbet, äta och prata om dagen och sen till stan. Jaga jacka till sonen, i tredje butiken hittades den! Så snygg. Hem och sen snörade 3/4 av familjen på sig löparskorna och gav sig ut. 5 km i helt ok tempo och hela rundan kändes bra. Jag orkade och tankarna var positiva. MEN vad sliten jag är i kroppen idag... 5 km igår kändes betydligt mer än 11 km i lördags. Konstigt det där med hur kroppen reagerar och återhämtar sig. Det viktigaste just nu är att jag tycker att det är roligt att vara ute och springa och att jag faktiskt njuter och ser fram emot nästa gång jag ska ge mig ut. Det har tagit lång tid, tankarna är inte helt lätta att styra över och det är helt ok att känna sig både trött och sliten ibland under passen. Det betyder inte att jag måste börja om från början igen ( som jag gjort så många gånger) eller att jag aldrig kommer att uppnå mitt mål. Även de som springer marathon tycker att det ibland kan vara jobbigt att springa 5 km:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar