9 september 2013

Prövningar

Små barn små bekymmer - stora barn stora bekymmer ♥ Så sa alltid min mamma när barnen var små...och jo det stämmer.
Bekymmer är det väl inte egentligen inte utan mer en seg uppförsbacke och utan vetskap om hur det ser ut när vi når toppen. Jag kan bara hoppas att sikten är fri och att det blir bra. Jag ljuger om jag säger att det inte påverkar oss alla, det är faktiskt skitjobbigt många gånger. Jag känner mig trött, sliten och villrådig. Nää, jag är inte på topp idag, vi hoppas att tisdagen har mer att erbjuda  ♥











5 kommentarer:

  1. Det där med små barn och små bekymmer... hörde jag också när barnen var små. Vänta bara sa andra. Trams tänkte jag. Tänder på gång och tappad napp varannan timme vid förkylning var inte att leka med. Lite skämt, jag tyckte inte det var jättejobbigt att ha små barn precis men det är nu man inser det där med stora bekymmer. Det är i alla fall allvarligare bekymmer. Sådana som kan få farliga konsekvenser. Jag har ganska lätt för att måla upp hemskheter på natten när jag ligger vaken och väntar på dottern som inte hör av sig.
    Jag hoppas att det snart lugnar sig för er del. Det mesta reder ju ut sig efter ett tag men det kan säkerligen vara slitigt emellanåt.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Just det där med att måla upp hemskheter på natten är jag expert på och det hjälper ju inte nattsömnen precis...det är bra med mobil men också ett aber om man inte får tag på varandra. Hur överlevde våra föräldrar?

      Radera
  2. Styrkekram till dig!! Jag är själv i en jobbig uppförsbacke, hoppas att det blir bra till slut både för er och oss. Om man kunde påverka och göra allt bra, men det är inte så lätt. I vårt fall är det tonårstjejer som inte är snälla. Själv lär man sina barn att man ska vara snäll och låta alla var med....vad fick man för det? För hoppningsvis blir det sig med tiden.........ibland tror jag att jag mår sämre än hon av det här.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram till dig! Jobbigt när andra inte är snälla mot ens egna barn och barn kan vara väldigt elaka...! Hoppas det snart blir bättre ♥

      Radera