8 augusti 2013

Mallorca pärlor



Brukar handla Mallorcapärlor när vi är i Alcudia så även i år. Berlocker till mitt pandoraarmband är billigt och två stycken fick följa med hem. Stenarna hittade jag på vårt hotell, de har en liten monter med olika smycken och de här fastnade jag för direkt!



Igår tillbringade vi dagen och natten i Åhus hos några vänner. Vi bokade bord på Restaurang Åmund som ligger i hamnen i Åhus, vilket väder Åhus bjöd på igår. Fantastiskt! Vi beställde deras berömda Ribs och räkmacka, vi blev inte besvikna, jag klarade inte av att äta upp hela min macka...jisses den var ju stor som ett hus och hade gott och väl räckt för två personer.
Nu har jag avverkat ytterligare två avsnitt av Homeland, säsong 2, mycket bra!! 1 dag kvar på semestern och på måndag börjar allvaret igen..., direkt efter Mallorca körde jag LCHF-stuk på maten och jag mådde hur bra som helst, nu 3 veckor senare har jag slarvat och ätit bröd, pasta, ris och potatis och jag mår skit. Magen står i fyra hörn och nu blir det allvar med maten igen. När ska jag lära mig....???

1 kommentar:

  1. Samma dilemma som dig, när ska man lära sig. Svullen som en höggravid efter en kortare periods kolhydratsintag. Fr o m idag blir det lowcarb.:)

    SvaraRadera