18 april 2013

Mat, mat och mat igen

 Ibland står det still i huvudet när det gäller matinspiration och ibland så bara finns det den där - lusten att hitta på, planera och laga god och varierad mat.
För att underlätta vid fredagshandlingen brukar jag skriva veckomatsedel, jag vet hur jag fungerar i affären utan lapp - inget bra alls, jag kommer hem med fulla matkassar utan att kunna komponera ihop en enda vettig middag...!

Ungefär så här ser helgen och nästa vecka ut hos oss:

Fredag: Bruschetta, köttbit med rotsaker i ugn och beasås med sallad
Lördag: Möra kycklingfilér med ris och sallad, recept hittar du här
Söndag: Grilla korv och hamburgare
Måndag: Pastasallad med skinka
Tisdag: Het korvgryta med ris och sallad, recept hittar du här
Onsdag: Pasta med köttbullar
Torsdag: Spenatsoppa med kokt ägg
Fredag: Hämtmat ( hela familjen hos frisören...)

Ingen kioskvältare precis men anpassad efter jobb på Friskis och familjens alla träningspass i veckan.



 
Var bara tvungen igårkväll efter att jag kastat mig i soffan - att njuta av ett glas iskallt vitt vin en onsdagkväll, det är vardagslyx och alldeles underbart ibland ♥


   ♥

1 kommentar:

  1. Håller med dig, det är svårt att få till det med maten mellan alla träningspass.
    Lite vin kan man väl få unna sig så där mitt i veckan :)
    Trevlig fredag !
    Kram Pia

    SvaraRadera