15 maj 2009

Tur

Egentligen borde jag nog köpt en trisslott idag, i morse var jag ytterst nära att bli påkörd några 100 meter från jobbet. Bilisten hade solen i ögonen och såg inte mig när jag kom på cykel....några cm till och jag hade legat på gatan som en liten fläck. Riktigt otäckt!
I eftermiddags upptäckte jag & sonen att hans plånbok var försvunnen, vi var på Maxi i gårkväll och när jag betalde gick Jonte bort till tuggummiautomaten och lade sen sin plånbok där...Ringde till Maxi för ett tag sen och jovisst någon snäll människa hade lämnat in den och alla pengarna var kvar! 700:- är mycket för sonen som sparat sin månadspeng ett tag nu till semestern! Tyvärr kan vi inte tacka personen eftersom de inte lämnat vare sig namn eller telefonnummer.
Så nog borde jag köpt en lott:)
Hann med en snabb runda på stan efter jobbet, letade och hittade presenter till maken som blir ett år äldre på tisdag. Nu sitter jag här all alone och ska snart kika på Så ska det låta och sen en film jag lånat. Maken är i Malmö (Rosengård) och spelar match ikväll och väntas inte hem förräns framåt 23-tiden.

4 kommentarer:

  1. Men fy vad läskigt!!! Sån himla tur att det gick bra med både dig o sonens plånbok... usch!!

    Köp en lott imorgon vet jag :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken tur du och sonen haft! Man blir lite skakig när någont sådant hänt (som att hålla på att bli påkörd eller krocka). Skönt att det finns ärliga människor också. Fick precis höra att min ene bror haft inbrott i sin bil.
    Spela fotboll i Rosengård, har dom polisbeskydd då???
    Här är bara jag och E hemma. Maken och O är i Göteborg hela helgen på handbollscup på grusplan. Bor på vandrarhem gör dom och just nu är dom på Liseberg.
    E och jag myser i soffan med ostbågar.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Ja ibland ska man ha tur. Tur att den var på er sida idag. Ha en härlig helg=) Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Du har verkligen haft turen på din sida!! Vad otäckt att det var så nära en olycka... Det kommer väl över en efteråt, när man förstår hur nära det verkligen var...

    VIlken tur för din son att det fortfarande finns ärliga människor :)

    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram Therese

    SvaraRadera