6 februari 2015

Att ha mål och kunna nå dem!

 Hur ofta har jag inte suttit på söndagskvällen och planerat, styrt upp och TÄNKT på alla träningspass och löppass jag ska genomföra i veckan som kommer. Hur ofta kan jag summera på söndagen att det blev precis som jag planerat? Inte ofta - tyvärr. Däremot har det gått betydligt bättre i januari det här året än det brukar och det är jag stolt över. Jag har testat andra träningsformer och funnit att jag gillar det. Men fortfarande finns den där känslan och önskan om att springa en halvmara där, JAG VILL kunna göra det, och då vill jag inte enbart genomföra det. Det kan jag göra idag, jag vill känna mig nöjd med resultatet och känslan under tiden. Jag följer Lofsans blogg, hon pratar ofta mål och realistiska mål, hur du uppnår dem och har roligt under tiden.  En stor inspirationskälla! Så nu startar min planering mot 21 km under 2015.




1 kommentar:

  1. Jag tycker allt blir enklare med små delmål, en lite grej läggs till varje gång... oavsett vad det gäller i livet. Jag sätter upp små "hinder" i huvudet som jag ska förbi tills det stora målet är nått och sedan när man är där, ja då blir det ett nytt mål. Funkar på mig...:) Tips: Tävla hos min vän Anna: 3 tävlingar -http://haga26.se/

    SvaraRadera