13 januari 2014

Positiva tankar!

Från Blondinbellas blogg idag:

Så sant men så svårt!

Tänk själv, du vaknar på morgonen och går ut bussen verkar aldrig komma så du bestämmer dig för att gå istället (svära över SL för tusende gången eller bli glad av lite motion), du får tillbaka en tenta som inte fick de betyg du hoppades på (vara arg en hel dag eller tänka att jag fixar det nästa gång), på gymmet så är det smockfullt och crosstrainern du alltid kör är upptagen (sura ordentligt och tänka att nu blir inte träningen lika bra eller upptäcka att rodd-maskinen är väldigt rolig). Du kommer hem och kollar instagram och ser att en person postar bilder från ett resemål just du drömmer om (irritationen/avundsjukan växer samtidigt som du tittar ut genom fönstret och inte ser ett dugg för att det är vinter och kolsvart.. Eller sparar bilderna och lägger i mål-mappen).
Första steget mot en bättre vardags-inställning är att förstå tanke-valet. I början kommer du nog få brottas lite med dig själv men ju oftare som du stannar upp och väljer att tänka i ny bana så kommer du mer automatiskt att tänka så. Min hjärna fungerar så, jag måste anstränga mig för att hitta det negativa i situationer. Det gör att jag helt klart är en lyckligare människa.


Det är ju ingen nyhet att jag har svårt för vintern och kyla, jag gillar det bara inte. Med den kommer alltid en massa sjukdomar. Dottern ligger hemma i influensa just nu och jag känner mig halvkass i kroppen. Det är nu jag ska plocka fram de positiva tankarna....hmmm.

Coolt hade det varit om hela familjen hade åkt på en Thaimout nästa år, lämnat Sverige i januari och kommit tillbaka i april. Coolt & säkret alldeles underbart och jobbigt på samma gång. Men vilken upplevelse. Men eftersom det är snordyrt att både hyra hus och ha barnen i skola i Thailand så går det bort. 
Eller så åker bara jag på en resa till ett lugnt skönt ställe där jag både kan koppla av och träna lite samtidigt. Mmm, man ska ha målbilder. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar